Follow me by Email!

giovedì 25 agosto 2016

Day 1 in Prague - Primo giorno a Praga

 


So I finally decided to open a blog...well, the fact is that I love writing and I love talking about my interests, first of all: vintage!
A year ago I decided to switch to a vintage style, in particoular from 1940s (my absolutely favourite era) to 1950s. I have always been fashinated by these past eras: since I was a child I loved staring at old photos of my grandma indeed. I started wearing a pin up style sometimes at theme parties, then doing it more often with more details, my friends and my boyfriend have always complimented me, but not only them, sometimes happened that stranger people came to me to pay a kind compliment!

Così ho finalmente deciso di aprire un mio blog...il motivo? Adoro scrivere e parlare dei miei interessi, primo fra tutti: il vintage!

Un anno fa ho deciso di passare ad uno stile vintage, in particolare dagli anni '40 (la mia era preferita) ai '50. Sono sempre stata affascinata da queste ere passate: infatti mi ricordo che fin da piccola amavo gardare con attenzione le vecchie foto di mia nonna. Successivamente ho cominciato ad indossare uno stile da pin up in occasione delle feste a tema, poi, facendolo sempre più spesso e in modo più dettagliato, i miei amici e il mio fidanzato mi hanno sempre fatto i complimenti, ma non solo loro, a volte mi è capitato che anche persone sconosciute si fermassero per farmi un complimento gentile!





My grandma with her sister and a cousin in the 40s 



Eventually I decided to start wearing a retro style every day of my life, not caring what people might think but focusing on how I feel and, well...I feel very comfortable and happy! And you know what? I found out that many people are interested in this style too and they appreciate it, this delights me.

Alla fine ho deciso di cominciare a vestirmi così ogni giorno della mia vita, non dando peso a ciò che potrebbero pensare le persone di me, ma focalizzandomi su come Io mi sentissi e...mi sento molto a mio agio e mi rende felice!

Ho scoperto che molte altre persone sono incuriosite da questo stile e lo apprezzano, questo non può che farmi piacere ovviamente.



I decided to open this personal space writing about my recent stay in Prague, a very special city that has been able to surprise me!

The first day we didn't actually see much things, this is because we arrived in the afternoon but we had enough time to take a first view of the castle and the surrounding square.

On this occasion I decided to wear a comfortable and light dress, it's a original 1950s vintage dress bought at this year "Vintage Roots" Festival, one of the retro festivals you can join here in Italy in June. I found it at the stand of a vintage shop named “Fermata d'autobus" (www.fermatadautobus.com), it had really beautiful pieces, so I hope to come back the next year or to go in Tuscany, where this shop is located.
I simply embellished it with a modern brooch (oh, I love brooches!) and a basic leather belt 'cause the pattern of the dress is quite decorative so the dress in my opinion don't need anything else.



Ho deciso di inaugurare questo spazio personale raccontando il mio recente soggiorno a Praga, una città veramente speciale che ha saputo sorprendermi!

Il primo giorno in realtà non abbiamo visto molto in quanto siamo arrivati nel pomerriggio, ma abbiamo fatto in tempo a fare un primo giro al castello e la piazza circostante.

Per questa occasione ho deciso di indossare un abito che fosse comodo e leggero, è un abito vintage originale degli anni '50 che ho comprato in occasione del "Vintage Roots" di quest'anno, un festival a tema retrò che si svolge a giugno ad Inzago in provincia di Milano. L'ho comprato presso lo stand di un negozio vintage che si chiama “Fermata d'autobus” (www.fermatadautobus.com), aveva veramente dei pezzi molto interessanti, spero di tornarci l'anno prossimo oppure di poter raggiungere la sua sede in Toscana!

L'ho completato in modo molto semplice con una spilla moderna (adoro le spille!) e una cintura basic color cuoio poiché la fantasia del vestito è già abbastanza particolare e non necessita di molti accessori.









In conclusion some pics we took that day enclosed below. Till next time! :-*

Per concludere vi lascio alcune foto che abbiamo fatto quel giorno. Alla prossima! :-*







6 commenti:

  1. Hello Irene,

    Both the pictures and the dress are very nice.

    I was wondering if you could share the best places, in your opinion, to buy vintage both in Prague and in Italy

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hi darling,
      thank you for your feedback :)
      As you can see in every post I mean to indicate where I bought my dresses, even in Prague I done a little shopping and I'll write soon about it, so stay tuned! ;)

      Elimina
  2. Questo commento è stato eliminato dall'autore.

    RispondiElimina
  3. Obviously here to support you because I love your style! Good job my friend

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thank you Roby, love your style too!! ;) :-*

      Elimina